• Algemene informatie

    Bodybalance

    Een typische les

    Een typische BODYBALANCE les ziet er als volgt uit:

    1. Je begint met een eenvoudige, vloeiende Tai Chi beweging om je dag achter je te laten, kom in je centrum en maak je lichaam warm.
    2. De instructeur brengt je vervolgens, via diverse yoga en pilates oefeningen, bij het versterken en vormen van je belangrijkste spiergroepen. Door de vele poses en stretches, krijg je worden je spieren al snel erg soepel en flexibel.
    3. De laatste 10 minuten zijn gereserveerd voor de bekende mentale en fysiologische voordelen van meditatie. Door de meditatie worden ook de effecten van de oefeningen versterkt.

    In het kort

    BODYBALANCE is de Yoga, Tai Chi, Pilates workout waarbij je flexibiliteit en kracht opbouwt en je een gevoel krijgt van rust en kalmte. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldig gestructureerde series van stretches, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt. Net als alle andere Les Mills programma’s wisselt BODYBALANCE elke drie maanden van choreografie en muziek.

  • Video

  • Muziek

    Bodybalance muziek lijst

  • Testimonial

    Tijd om het wat rustiger aan te doen
    Ik heb door de jaren heen vele sporten beoefend – rugby, volleybal, tennis, squash, badminton, voetbal – en helaas ook tal van blessures gehad. Mijn grootste blessure was een scheur in mijn knie, dus ik wist dat het de hoogste tijd was om het wat rustiger aan te doen.

    Te stijf voor tennis
    Ik tennis nog steeds in competitieverband, maar de spieren in mijn benen en rug zijn de laatste jaren erg stijf geworden. Ik moet veel moeite doen om net zo snel te zijn als vroeger. Ik besteedde heel wat geld aan massages, waardoor mijn spieren weer wat soepeler werden. Toch was ik me er terdege van bewust dat ik iets anders moest gaan doen om soepelere spieren te krijgen.

    De perfecte combo
    Een vriend van mij nodigde me uit om enkele Les Mills lessen te volgen. Ik probeerde een BODYBALANCE les en had de volgende dag behoorlijk last van spierpijn, maar het was een goede pijn. Na 3 dagen volgde ik een BODYJAM les en ik vond het geweldig. Ik besloot deze les af te sluiten met een BODYBALANCE les. Nu doe ik deze combinatie altijd!

    Voel je in balans, voel je vrij
    Ik hou van BODYBALANCE! Mijn flexibiliteit en kracht zijn toegenomen en ik merk dat ik soepeler kan bewegen op de tennisbaan. Mijn massage therapeut zei me onlangs dat mijn spieren tegenwoordig een stuk gezonder zijn. Ik vind de BODYBALANCE muziek en de instructeurs ook geweldig – ze zijn erg deskundig en zeer inspirerend. De andere Les Mills lessen zijn ook erg goed, maar BODYBALANCE is één van mijn favorieten.”

  • Bewaren